Vrácení zboží
Bylo-li zboží nakoupeno firmou (na faktuře máte IČ), není možné zboží vrátit - pravidla pro vracení zboží platí pouze pro soukromé osoby, nikoliv podnikající.
Jak postupovat, když zakoupené zboží pro vás není to pravé a chcete ho vrátit v zákonné 14denní lhůtě?
V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na některé z našich kamenných prodejen.
V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.
Kde zboží vrátit / kam zboží poslat
Zpětné adresy
Zpětné adresy
Pro poslání na adresu:
AKVARISTA.cz
Chotutická 519/7 (OC ASTRA)
10800 Praha 10 – Malešice
Výdejní místo ZÁSILKOVNA:
Zásilkovna ABC Autodíly
Chotutická 519/7
10800 Praha 10 - Malešice
ID pobočky 31003
Více informací o výdejním místě.
(výdejní místo,
NE SLUŽBA ZÁSILKOVNA DOMŮ!!)
Výdejní místo BALÍKOVNA:
Žabka
Chotutická 519/7
100 19
Praha
ID pobočky 10019
Více informací o výdejním místě.
Své právo na vrácení zboží a reklamace můžete uplatnit i osobně v otvírací době nebo zasláním vámi vybraným dopravcem (nepoužívejte službu ZÁSILKOVNA DOMŮ! Pro poslání Zásilkovnou použijte výdejní místo uvedené výše.
Je dobré vědět
Při vracení zboží nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu (např. poštovné a balné).
Dárek k výrobku
Byl-li součástí výrobku i dárek, je nutné s produktem vrátit i tento dárek. Nebude-li dárek vrácen nebo jen částečně spotřebován či poškozen, bude vrácená částka snížená o plnou běžnou maloobchodní cenu výrobku. Dárkem k výrobku není považován reklamní produkt přidaný do zásilky (typicky leták, tácek, propiska, vzorek a podobně).
Obal není nutný
Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci. I přesto má prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.
Dodržení 14denní lhůty
Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno. Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).
Jaké dokumenty přiložit?
Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.
Nejlepší možností je zaslání vyplněného Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy a nákupního dokladu, který jste obdrželi na svoji e-mailovou adresu.
Jaké zboží nelze vrátit vůbec?
Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze (rostliny, krmiva), jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
- o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
- uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.
Tento řád nabývá účinnosti dne 1. října 2022. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.