Začněte vyhledávat v produktech.
Zadejte například: Seachem Stability
 
Kategorie
AKVARISTIKA Akvária, komplety, stolky Aquascaping - nástroje a potřeby Dekorace, kameny, pozadí Demineralizovaná voda Hnojiva pro akv. rostliny Krmiva, doplňky stravy Léčení, desinfekce, prevence Náhradní díly Písky, substráty Přípravky, chemie, úprava vody Příslušenství, doplňky, čištění a pomůcky Technika Testy hodnot vody Trička, textil, knihy a dárky Wabi Kusa AKVARIJNÍ ROSTLINY TERARISTIKA Zahradní jezírka
AKVARISTIKA Akvária, komplety, stolky Aquascaping - nástroje a potřeby Dekorace, kameny, pozadí Demineralizovaná voda Hnojiva pro akv. rostliny Krmiva, doplňky stravy Léčení, desinfekce, prevence Náhradní díly Písky, substráty Přípravky, chemie, úprava vody Příslušenství, doplňky, čištění a pomůcky Technika Testy hodnot vody Trička, textil, knihy a dárky Wabi Kusa AKVARIJNÍ ROSTLINY TERARISTIKA Zahradní jezírka

Reklamační řád

Chcete-li reklamovat nějaké zboží, vždy nás kontaktujte emailem předem, ještě než cokoliv budete posílat!

Stručné informace pro reklamace:

  • Zjistíte-li nějakou závadu na výrobku a je potřeba reklamace, vždy nám nejdříve popište problém s přiloženým číslem objednávky do emailu obchod@akvarista.cz (zbytečně nevolejte!)
  • Vyžaduje-li problém zaslání k nám, zajistíme zpětnou dopravu (Zásilkovna pro menší věci do 5 kg a 70 cm; Pošta pro větší věci), případně můžete k nám zboží samozřejmě přivézt osobně v otvírací dobu. Pokud nebudete chtít využít naši bezplatnou službu reklamace zboží, můžete samozřejmě zboží zaslat prostřednictvím vámi vybraného přepravce na vaše náklady.
  • Reklamované zboží vždy zkompletujte, řádně očistěte a vyčistěte, pokud bylo mokré (například filtry) tak dokonale usušte a vložte do pevné krabice (nemusí být originál), která výrobek ochrání při transportu - pokud zboží budete posílat a zboží se rozbije cestou, nebudete mít ani fukční výrobek ani peníze (nevhodně zabalené zboží Pošta ani Zásilkovana neuhradí).
  • K reklamovanému výrobku vždy přiložte - příslušenství, které je nezbytné pro vyzkoušení a běžný provoz výrobku (příklad u filtru: přiložte i hadice, nádobu a adapter; nejsou potřeba filtrační náplně nebo sací/výtoková trubice); dále nezapomeňte přiložit kopii faktury nebo alespoň číslo objednávky + popis problému, který musí jasně vypovídat co a proč reklamujete a jak se závada případně projevuje, tento dokument předáváme i případnému servisu.
  • Chcete-li výrobek dopravit "po vlastní ose", vždy posíláte nebo vozíte na naši adresu výdejního místa (více zde).

Reklamační řád

Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a z.č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).

Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Prodávající je Pavel Mžourek, sídlem Bernolákova 1167/7 Praha 4, IČ 71546189. Provozovna Chotutická 519/7, 10800 Praha 10 - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Zákazníkem našeho internetového obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Vady zboží

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

  • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Práva z vady zboží

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.

Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Lhůty

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě. Při výměně Zboží za nové bezvadé nezačíná běžet nová záruční doba ( § 2161 a § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm. l) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele), platí i v případě výměny za jiný model/typ plně nahrazující původní výrobek.

Ostatní

Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.

Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.

Vyřízení reklamace

V případě, že Kupující využije svého práva vyžadovat odstranění vad zboží opravou a v záručním listu, je pro účely záručních oprav Zboží určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu. Tyto informace lze případně nalézt v dokladu, který nahrazuje záruční list.

Kupující je oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích, jejichž seznam je přiložen k dokumentaci ke Zboží, případně jej sdělí Prodávající na dotaz Kupujícího.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

Za situace, kdy je potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu středisku, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.

Servisní středisko po řádném vyřízení Reklamace vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží.

Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.

Při jakékoli návštěvě servisního technika u kupujícího je třeba, aby byl vyhotoven protokol o zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Bez takovéhoto protokolu není návštěva servisního technika brána v potaz.

V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v sídle společnosti nebo na některé z provozoven.

Poškození při převzetí zboží

Zjistíte-li jakékoliv mechanické poškození zboží, je nutné poškození oznámit prodávajícímu bezprostředně po zjištění.

Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. ledna 2014. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.

Kde zboží reklamovat?

Zboží můžete reklamovat osobně v naší prodejně.

Pokud nebudete chtít využít naši bezplatnou službu reklamace zboží, můžete samozřejmě zboží zaslat prostřednictvím vámi vybraného přepravce na vaše náklady. Své právo na reklamaci zboží můžete uplatnit zasláním zboží (spolu se všemi náležitostmi) na adresu:

Pavel Mžourek - AKVARISTA.cz
Chotutická 519/7 (UC ASTRA, vedle Žabky)
10800 Praha 10 – Malešice

Ověřeno milovníky akvaristiky

"Vše OK!"

Ověřený zákazník

100%

"Zboží mi přišlo za 2dny"

Ověřený zákazník

100%

"RychlostDnes ráno objednáš, zítra doma máš."

Ověřený zákazník

100%

"Poprvé ale super"

Ověřený zákazník

100%

Ověřeno milovníky akvaristiky